Ir para o conteúdo

Turmas exclusivas para mulheres do Curso de Iniciação à Programação de Computadores

12 12 comentários Ninguém está seguindo este artigo ainda. 116 visualizações

A oferta de turmas do Curso de Iniciação à Programação de Computadores exclusivas para mulheres, configura-se em uma das ações do projeto. A turma exclusiva para meninas tem o intuito de atrair o público feminino por meio da promoção de uma ação de inclusão que funciona de forma similar a uma ação afirmativa, a partir do momento que atua com base no princípio da equidade. A certeza de que seus pares serão outras mulheres pode diminuir a tensão que algumas carregam pela possibilidade de serem julgadas pelos homens que hoje são maioria na área de tecnologia. Vale salientar que a didática não é diferente em turmas para meninas, mas os temas transversais durante o curso são de estímulo à participação feminina em carreiras de computação.

A procura pelo curso sempre supera o número de vagas ofertadas e as melhorias na metodologia adotada no curso tem apresentado resultado significativo na taxa de conclusão do curso.

 

Turmas

Número de inscritas

Vagas ofertadas

Número de matriculadas

Número de concluintes

Taxa de conclusão

Primeira Turma

84

30

30

13

43%

Segunda Turma

72

25

25

15

60%

Terceira Turma

61

40

28

18

64%

Quarta Turma

29

25

15

8

53%

Quinta Turma

47

8

11

9

82%

Sexta Turma

28

8

8

5

62,5%

Sétima Turma 

23

8

11

6

54,5%

Primeira turma: 15 de agosto a 31 de outubro de 2016

 

Segunda turma: 17 de janeiro a 25 de março de 2017

 

Terceira turma: 03 de junho a 19 de agosto de 2017

 

Quarta turma: 18 de novembro de 2017 a 27 de janeiro de 2018

 

Quinta turma: 8 de maio de 2018 a 3 de agosto de 2018

 

Sexta turma: 8 de maio de 2018 a 3 de agosto de 2018

 

Sétima turma: 19 de setembro de 2018 a 28 de novembro de 2018

 

Oitava turma: 02 de abril de 2019 a 11 de junho de 2019

 


12 12 comentários

Se você é um usuário registrado, pode se identificar e ser reconhecido automaticamente.

Ordenar por
  • C0a40d6795f4c6ad8f0bbd7b6f52c012?only path=false&size=50&d=404

    Oleg 22 de Junho de 2022, 2:10

    Nice post. I was checking continuously this blog and I'm impressed! Very helpful info specifically the last part I care for such info a lot. I was looking for this particular info for a very long time buyc​igar​ette​sonl​ine0​1.bl​ogsp​ot.c​om/ Thank you and good luck.

  • Df91f53244e2193285ab23567338fff4?only path=false&size=50&d=404

    Juuso 22 de Junho de 2022, 1:58

    Nice post. I was checking continuously this blog and I'm impressed! Very helpful info specifically the last part I care for such info a lot. I was looking for this particular info for a very long time buyc​igar​ette​sonl​ine0​1.bl​ogsp​ot.c​om/ Thank you and good luck.

  • 29a3dce82006231d71ad99d66467b99d?only path=false&size=50&d=404

    Liga 18 de Junho de 2022, 0:53

    Thanks for sharing such a great information.. It really helpful to me..I always search to read the quality content and finally i found this in you post buyw​eed.​biga​rtic​les.​com/ keep it up!

  • Ecbf8a84810bf9139544c0034912e739?only path=false&size=50&d=404

    Tomaso 9 de Junho de 2022, 6:55

    Thanks for sharing such a great information.. It really helpful to me..I always search to read the quality content and finally i found this in you post site​s.go​ogle​.com​/vie​w/bu​ywee​d-/ keep it up!

  • 4e60ffc984be00b117639c669e414e31?only path=false&size=50&d=404

    genia 8 de Junho de 2022, 2:00

    When you’re shopping for the best online shops to buyc​igar​ette​sonl​inec​anad​a.bl​ogsp​ot.c​om , there are a few things you should keep in mind. First and foremost, make sure that the online shop you’re purchasing from is legitimate.

  • 7843b17842ff8487cbcdaa2439f2524f?only path=false&size=50&d=404

    denisgricelda 8 de Junho de 2022, 1:59

    When you’re shopping for the best online shops to buyc​igar​ette​sonl​inec​anad​a.bl​ogsp​ot.c​om , there are a few things you should keep in mind. First and foremost, make sure that the online shop you’re purchasing from is legitimate.

  • B6b0ae329dbc956be17ec66621ba9509?only path=false&size=50&d=404

    Tresia 6 de Junho de 2022, 6:23

    When you’re shopping for the best online shops to buyc​igar​ette​sonl​inec​anad​a.bl​ogsp​ot.c​om, there are a few things you should keep in mind. First and foremost, make sure that the online shop you’re purchasing from is legitimate.

  • Adc1d24900d69b0f265ca6d18f750e56?only path=false&size=50&d=404

    marina 6 de Junho de 2022, 6:22

    When you’re shopping for the best online shops to buyc​igar​ette​sonl​inec​anad​a.bl​ogsp​ot.c​om, there are a few things you should keep in mind. First and foremost, make sure that the online shop you’re purchasing from is legitimate.

  • B366bc4de5109110ae2934f0661f16cf?only path=false&size=50&d=404

    David Brock 24 de Maio de 2022, 5:58

    Well, It's a nice article. This article reading is too great about computers and I also share the best Mp3 Download fakaza song please visit here and listen to it. glob​by.c​o.za​/

  • B366bc4de5109110ae2934f0661f16cf?only path=false&size=50&d=404

    David Brock 24 de Maio de 2022, 5:57

    Well, It's a nice article. This article reading is too great about computers and I also share the best Mp3 Download fakaza song please visit here and listen to it.

  • 829ac3ad4b8625103e2ca2142506d3fa?only path=false&size=50&d=404

    kinheng crystal 11 de Fevereiro de 2022, 10:43

    Heyy! I'm Oliver CEO of Kinheng Crystal Material shanghai Co., Limited am perceived as among expert and driving glimmer gem, sparkle identifier, Scintillation crystal suppliers, and Substrate suppliers in China.

  • 9e0956d0c7ef9a97084537f64857da4d?only path=false&size=50&d=404

    Sheila Kelly 10 de Fevereiro de 2022, 12:45

    we are a professional computer manufacturer, specialize in keyboards and mice. 20+ years' experience has made it possible for us to become a high-quality computer provider, such as wired/wireless keyboard coma​tele​ctro​nic.​com/​prod​uct/​keyb​oard​/ and mouse, normal optical mouse,2.4GHz or Bluetooth technology.

meninasdigitaisBA

meninasdigitaisba

meninasdigitaisba@ufba.br